Kuvat Oikotiellä

Luo inhimillistä mielikuvaa palvelusta.

Oikotien kuvatyyli on lämmin ja ihmisläheinen. Oikotie on mukana elämän isoissa valinnoissa ja ymmärtää elämänkaareen liittyviä asioita. Kuvatyylin tarkoitus on tuoda esiin niitä tunteita, joita esim. kodin ja työpaikan vaihtoon liittyy. Kuvien tulee luoda tunnelma aidosta, elämänmakuisesta suomalaisesta elämästä. Ei poseerausta, pönötystä, siloiteltua tai kliinistä kaunisteltua mainoskuvaa vaan aitoutta ja lämpöä. Kuvissa näkyy eri ikäisiä ja erilaisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä duunareista johtajiin.

Asunnot

  1. Kodeissa näkyy elämää ja ihmisiä.
  2. Eri ikäisiä ihmisiä erilaisissa elämänvaiheissa.
  3. Ei vain iloa ja juhlaa, mutta myös muita tunteita – koti kannattelee ihmistä niin ilojen kuin surujen kohdalla.
  4. Aitoa ja yllättävää - ei siirappisuutta tai kliseitä.
  5. Ihania, pieniä yksityiskohtia: tekstuureja, kodin eri materiaaleja ja pintoja.
  6. Ihmisen kädenjälki näkyy, se voi olla lapsen sormenjälki ikkunassa tai maalipensselin jälki seinässä.
  7. Ei siloiteltua pintaa, kliinistä, tyhjää tilaa.
  8. Oikeita koteja – ei vain edustusasuntoja.

Työpaikat

  1. Ihmisiä työnsä äärellä.
  2. Ihmisellä katse ja siinä mitä tekee.
  3. Ihmisistä välittyy intohimo, keskittyminen siihen mitä tekee, ilo tehdä työtä.
  4. Hetkiä arjesta. Ei lifestyle-kuvia.
  5. Elämänmakuista ja aitoa ei kliinistä.
  6. Kuvissa on aina mukana ihminen, mutta kuva-alasta suurimman osan voi viedä myös esim. kiinnostava työympäristö.
  7. Voidaan luoda myös kuvakombinaatioita joissa toisessa kuvassa työntekijä ja toisessa hänen työkalunsa lähikuvissa.
  8. Kuvissa näkyy suomalaisen työelämän ja Oikotie Työpaikkojen koko kirjo duunareista johtajiin.

Esimerkkejä ja inspiraatiota